Philips stopt met de verkoop van consumentenelektronica

Philips-logoPhilips stopt met de verkoop van consumentenelektronica en verkoopt deze tak aan Funai Electric. De producten blijven wel de merknaam Philips dragen. De verkoop levert het Nederlandse bedrijf een bedrag op van 150 miljoen euro. De audiovisuele producten gaan de komende 5 jaar het Philips logo dragen, daarna is er een optie voor nog eens 5 jaar. Onder de audiovisuele producten vallen muziek-apparatuur, dvd- en blu-ray-spelers.

De laatste jaren stond de verkoop van de optische producten zoals dvd- en blu-ray-spelers onder druk. Hoeveel winst de divisie nog maakte wil Philips niet kwijt, maar er is in 2012 een operationele winst gemaakt van 177 miljoen euro door de overkoepelende Consumer Lifestyle-divisie. Philips als geheel maakte in 2012 een winst van 231 miljoen euro. In het vierde kwartaal maakte Philips verlies, door een boete van 509 miljoen euro die de EU oplegde wegens illegale prijsafspraken van de televisie-divisie.

Robert
Written by Robert

1 Comment responses

  1. Avatar
    January 29, 2020

    Jammer, het Senseo koffiezetapparaat, Airfryers, scheerapparaten, the best there is, als Philips deze produkten afstoot, zakken ze nog veel verder, beter had geweest eerlijke prijsafspraken te maken, misschien met de Philips top leidinggevenden dus eerder vervangen worden. Met eerdergenoemde produkten hebben ze wereldfaam ontvangen.

    Reply

<