Publieke omroep bezuinigt op banen, maar koopt wel dure website

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) koopt de domeinnaam npo.nl voor 100.000 euro van de Nederlandse Postduiven Organisatie. Dit bedrag is relatief hoog gezien het tijdsbeeld waarin de NPO verkeerd; er staan 625 banen op de tocht wegens bezuinigingen. Een dure website kan dus wel en dat is tegen de gedachte van minister Bijsterveldt om het aantal websites van de publieke omroep te reduceren. De huidige website publiekeomroep.nl werd de laatste tijd slecht gevonden en volgens de NPO was de enige optie om de naam inclusief beschikbare domeinnaam aan te passen. Onzin natuurlijk, want vindbaarheid vergroot je door het gebruik van SEO (search engine optimiser) te gebruiken, met een naamsverandering vergroot je niet zo maar de vindbaarheid. Gelukkig gaat het erg goed in Nederland en vindt de belastingbetaler het helemaal niet erg dat er onnadenkend met zijn geld wordt omgegaan.

Robert
Written by Robert

No comments yet.

No one have left a comment for this post yet!

<